tirsdag 2. desember 2008

Når man vet at alt går bra

Akkurat det er en utrolig avslappende følelse. Idet man etter intriger, krangler, isfronter, redsel og spenning kjenner at blodtrykket normaliseres i takt med pasienten på skjermen, DA er det deilig da! Man kan bare puste ut, smile og kjenne at man kan velte seg i andres positive opplevelser.

Ja, jeg har sett en ny episode av Greys Anatomy. Det er det eneste must see'et i mitt liv, og har vært det lenge. Gjennom fire sesonger faktisk, og nå har jeg påbegynt den femte fordi jeg fant ut at den faktisk kan lastes ned på nett. Så snart det sto klart for meg, så var ikke veien lang til å trykke på knappen. Jeg har nettopp fått meg fem nye episoder som bare ligger på vent til en kveld jeg har god tid, for det er bare èn ting som er bedre enn å se en Greys Anatomy episode, og det er å se flere på rad. Når man slipper å vente en hel uke mellom hver gang. Det er jo stresslindring i seg selv. Ja, også alle de pene menneskene da!

Nå skal ikke jeg røpe noen hemmeligheter, for jeg innser at det faktisk er mennesker der ute som venter til disse episodene kommer på tv. Jeg er da ikke ondskapsfull heller. Jeg ville egentlig bare dele min avslappede begeistring over denne serien fordi jeg tror at hvis alle så den, så ville verden vært et bedre sted. OG tenk så mye blodtrykksmedisiner man kunne kastet i toalettet!

Jeg er forøvrig klar over at jeg fremstår som en såpeoperaelskende husmor (intet vondt om dem) på dette tidspunktet, men so be it. Her i huset begrenser tv-bruken seg til å skru apparatet på, og av noen timer senere, uten som regel å få med seg hva som har foregått i mellomtiden. Mine to sønner ser naturligvis litt barne-tv innimellom, men etter at de har sovnet, har tv'n funksjon som pausemusikk. Og dette var min forsvarstale for idag. I går hadde jeg ingen, grunnet delayen.

By the way, når vi nå først snakker om delayen min. Jeg var ikke så altfor seint på jobb idag. ;)

Ingen kommentarer: